Etikettarkiv: Iris

Årets första katt- & hundpromenad blev kort…

Det var vackert ljus över Helgö nyss, när vi gick på en superkort prommis. Det är för halt! Jag behöver köpa broddar till stövlarna… Iris vill iof oftast inte gå så långt, inte som Morris. Ingen av katterna vill vara … Fortsätt läsa

Publicerat i Mitt i livet, Vad ögat ser | Etiketter , , , | Lämna en kommentar

Lokah mantra

Det finns så många fina mantran att chanta. Ett vi fick lära oss på yogalärarutbilningen är ”Lokah samastah sukhino bhavantu”. Min galet pussiga vovve ? En av kattungarna ? Lokah samastah sukhino bhavantu På engelska översätts den ofta med: ”May … Fortsätt läsa

Publicerat i Mitt i livet, Yoga | Etiketter , , , , , , , , | 2 kommentarer

Hemma igen efter en utflykt till Kungsklyftan

Jag är evigt tacksam över att ha jobbat med så fantastiska människor under inspelningarna av tv-serien Arkeologens dotter. Jag har lärt mig massor och jag är så nöjd och glad över det fina samarbetet med kostymören Anna! Tack Henrik! Världens … Fortsätt läsa

Publicerat i Mitt i livet, På resande fot, Vad ögat ser | Etiketter , , , | 1 kommentar

Iris ?

Iris ser ut som om hon svalt en råtta… Jag hoppas nu att hon är dräktig ? Jag har väntat i fyra år på det och det har inte funnits en enda okastrerad hankatt här ute… Hon har till och … Fortsätt läsa

Publicerat i Mitt i livet | Etiketter , | 2 kommentarer

Iris var borta i sex dagar

Jag kan inte förstå hur det skulle vara om hon aldrig kommit hem igen. Hon kom sent söndag kväll och jag tror det hjälpte att sätta upp lappar och annonsera i grupper på facebook. Hon var så tunn när hon … Fortsätt läsa

Publicerat i Mitt i livet | Etiketter , | 1 kommentar

Tacksam över att hon kommer hem

Den här gången var hon borta tre dagar och två nätter. Hom hem 2.30 i natt. Jag vet inte om hon varit instängd. Började tro att hon flyttat någonstans, men hon var superhungrig, så ingen verkar ha matat henne. Hon … Fortsätt läsa

Publicerat i Mitt i livet | Etiketter | Lämna en kommentar

Katterna när de är sams

Iris sover för det mesta nere hos mamma, där hon får vara ifred. Men ibland så är de så här mysiga med varandra. Härligt! Kram

Publicerat i Mitt i livet | Etiketter , | Lämna en kommentar

Vinterdag på Helgö – som jag längtat efter ljuset!

Ser ni Iris och Morris? 🙂 Iris tyckte inte att det var så härligt att gå iväg i snön… Smulan behöver värma tassarna ibland. Det var så vackra färger idag! Inte bara vitt eftersom det bara kommit så lite snö. … Fortsätt läsa

Publicerat i Mitt i livet, Vad ögat ser | Etiketter , , , , , , , | Lämna en kommentar