Etikettarkiv: hemma

Vallmosarna blommar och det gäller att ta vara på varje dag

Syrenerna har redan blommat ut, min ros lika så. Men min stora, röda vallmo blommar nu. Jag har haft en omtumlande vår, precis som alla andra. Mycket har blivit annorlunda och jag har jobbat med två utställningar och gett fler … Fortsätt läsa

Publicerat i Mitt i livet | Etiketter , , | Lämna en kommentar

Trädgårdens vita blommor

Våra vita rosor som doftar så underbart. De fanns här på tomten när vi flyttade hit. Den blommar så kort tid. Nästan så man inte hinner med. Nu finns den på tre ställen ? Vi har inte klippt så mycket … Fortsätt läsa

Publicerat i Mitt i livet, Vad ögat ser | Etiketter , | Lämna en kommentar

Hemlängtan på bussen

Det tog en evighet, kändes det som i alla fall, att kom hem idag. Nästan 45 min från Brommaplan till Nockebybron… Sen var det så fint hemma när jag äntligen kom hem, även fast att jag inte fått färdigt i … Fortsätt läsa

Publicerat i Mitt i livet | Etiketter , | Lämna en kommentar